woensdag 18 september 2019

De VWS nu ook in blogvorm!

Ook de VWS, de Vereniging van West-Vlaamse Schrijvers, die sinds 2015 jaarlijks in een editie van haar 'Jaarwerk' een mooi en gedegen overzicht bezorgt over de staat van dienst van de literatuur in en uit West-Vlaanderen slaat aan het bloggen.

In de toekomst wensen wij u op deze plaats op de hoogte te houden van de werking van de vereniging. Tevens zal hier en ook op onze Facebook-pagina veel aandacht uitgaan naar de literaire activiteit in West-Vlaanderen.

De titel van onze blog 'Dun lied donkere draad' is, naar iedereen al zal begrepen hebben, een verwijzing naar het beginvers van het bekende gedicht 'West-Vlaanderen' van Hugo Claus.

De bekende VWS-cahiers uit het verleden blijven intussen bereikbaar. De eerste honderd edities zijn rechtstreeks te downloaden. Wie een later exemplaar wenst te bestellen kan dit via het email-adres janbonneure@skynet.be.

De Vereniging van West-Vlaamse schrijvers wenst u alvast veel leesgenot!

Of zoals Hugo Claus het al vrij aardig wist te verwoorden:

Land, gij breekt mij aan. Mijn ogen zijn scherven.
Ik in Ithaka met gaten in mijn vel,
ik leen uw lucht in mijn woorden.
Uw struiken uw linden schuilen in mijn taal
.


Jaarwerk MMXIX - Voorstelling Zo 27/10/2019












Geen opmerkingen:

Een reactie posten